امکانات جدید هوش مصنوعی موبایلی گوگل

جستجوهای تصویری، قابلیت‌های ویدئویی و نتایج بهتر از پیامدهای بیش از پیش اضافه شدن هوش مصنوعی به خدمات جستجوی گوگل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایسنا، گوگل هوش مصنوعی بیشتری را به بخش جستجو اضافه می‌کند.

این شرکت از فهرستی طولانی از تغییرات، از جمله نتایج سازماندهی‌شده با هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های بخش جستجوی تصویری موسوم به گوگل لنز(Google Lens) به اضافه امکان جستجوی ویدئو و صدا و قرار دادن پیوندها و تبلیغات داخل مرور هوش مصنوعی(AI Overviews) رونمایی کرد.

می‌توان گمان برد که نتایج جستجوی سازماندهی شده با هوش مصنوعی جایی است که گوگل در نهایت با تمام قدرت حرکت خواهد کرد، اما عرضه آن با دامنه محدودی شروع می‌شود.

هوش مصنوعی گوگل یک تجربه تمام و کمال ایجاد می‌کند که شامل ارائه نتایج مرتبط بر اساس جستجوی کاربران است. این شرکت می‌گوید صفحات گردآوری‌شده با هوش مصنوعی شامل «چشم‌اندازهایی از سراسر وب» مانند مقاله‌ها، ویدئوها و انجمن‌ها خواهد بود.

مرورهای هوش مصنوعی گوگل نیز که تکه‌هایی از اطلاعات تولیدشده توسط هوش مصنوعی هستند که در بالای نتایج وب مشاهده می‌شوند، با پیشرفت‌هایی همراه می‌شود.

گوگل در حال ترکیب یک طراحی جدید در بخش پیوندهای برجسته به صفحات وب است و می‌گوید آزمایش‌ها نشان داده است که این طراحی باعث افزایش ترافیک به وب‌سایت‌های پشتیبانی‌کننده‌ای شده که به آنها پیوند می‌دهد.

تبلیغات نیز به نمای کلی هوش مصنوعی اضافه می‌شوند. گوگل می‌گوید این ویژگی ابتدا در ایالات متحده عرضه می‌شود.

ویژگی دیگری به نام دایره کشیدن برای جستجو(Circle to Search) دارای قابلیت‌های جدیدی می‌شود. این ویژگی اکنون فورا آهنگ‌هایی را که می‌شنوید، جستجو می‌کند. گوگل خاطرنشان می‌کند که این ویژگی اکنون در بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه اندرویدی در دسترس است، زیرا از زمان عرضه در ژانویه، دسترسی و قابلیت‌های آن افزایش یافته است.

قابلیت جستجوی تصویری هفت ساله این شرکت برای موبایل موسوم به گوگل لنز(Google Lens) نیز در حال دریافت برخی ارتقاهاست. این خدمت اکنون می‌تواند از طریق ویدئو و صدا جستجو کند و به کاربر امکان می‌دهد سؤالات پیچیده درباره تصاویر متحرک بپرسد.

گوگل در مثالی از این موضوع، دیدن ماهی در یک آکواریوم و استفاده از گوگل لنز برای پرسیدن اینکه «چرا آنها با هم شنا می‌کنند؟» را مثال می‌زند. به گفته گوگل، هوش مصنوعی از آن کلیپ ویدئویی و ضبط صدای کاربر برای شناسایی گونه‌های ماهی‌ها و توضیح اینکه چرا آنها با هم معاشرت و شنا می‌کنند، استفاده می‌کند.

در همین راستا، اکنون می‌توان هنگام عکس‌برداری از گوگل لنز سؤال پرسید. گوگل می‌گوید فقط کافی است تا مانند زمانی که به چیزی اشاره می‌کنید و از دوستتان درباره چیزی می‌پرسید، دوربین گوشی خود را به سمت چیزی بگیرید، دکمه شاتر را نگه دارید و هر چیزی را که در ذهن دارید، از گوگل لنز بپرسید تا پاسخ بشنوید.

گوگل لنز همچنین در حال بهبود و ارتقای تجربه خرید کاربران خود است. گوگل جستجوی محصول ارتقاء یافته را به طور چشمگیری مفیدتر از نسخه قبلی توصیف می‌کند و می‌گوید نتایج هوش مصنوعی اکنون شامل اطلاعات ضروری در مورد محصول جستجو شده، از جمله بررسی‌ها، قیمت‌ها در خرده فروشی‌های مختلف و محل خرید می‌شود.

همه قابلیت‌های گوگل لنز در حال حاضر در دسترس هستند، اگرچه برخی از آنها نیاز به انتخاب کردن دارند. جستجوهای ویدئویی در سطح جهانی برای کاربران Search Labs در دسترس است.

همچنین ورودی صوتی برای گوگل لنز اکنون برای کاربران انگلیسی زبان در برنامه گوگل در سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است.

گفتنی است که خدمت خریدهای پیشرفته با گوگل لنز از این هفته در دسترس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا