تولید واگن مخزن‌دار پس از ۱۰ سال وقفه در ایران

پس از حدود ۱۰ سال توقف تولید واگن‌های مخزن‌دار در کشورمان، دوباره تولید این واگن‌ها که نقش بسزایی در توزیع و صادرات سوخت دارند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز با سرمایه‌گذاری یک شرکت خصوصی و ذیل قراردادی که با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته بود نخستین قطار‌های مخزن دار ساخته شده توسط یک شرکت بخش خصوصی در استان مرکزی وارد سیر شد.

 

این پروژه که از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده، ظرف مدت دو ماه به مرحله تولید، تجهیز و بهره‌برداری رسیده است؛ در حالی که زمان معمول راه‌اندازی چنین خط تولیدی بیش از پنج ماه برآورد می‌شود.

 

۴۰ واگن باری تولید شده در این مرحله، هر یک با ظرفیت حمل سالانه ۸۰۰٬۰۰۰ تن-کیلومتر، در مجموع بیش از ۳۲ میلیون تن-کیلومتر ظرفیت جدید به شبکه ریلی ایران اضافه می‌کنند.

 

با تولید و تحویل این واگن‌ها، بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی پایدار به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است؛ ازجمله ۲۰۰ نفر در مجموعه فولاد درخشان و بیش از ۶۰۰ نفر در قالب پیمانکاران، نیرو‌های فنی، رانندگان و تیم‌های پشتیبانی.

 

بنا بر این گزارش، در آخرین روز فروردین امسال، تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۶۱ هزار میلیارد تومان بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت دات وان ریل با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه منعقد شد.

 

این شرکت منتسب به بابک زنجانی است که پیشتر محکوم به اعدام بود اما با تصمیم قوه قضاییه مشمول تخفیف و عفو شد و هم اینک به گفته سخنگوی قوه قضاییه در مرخصی به سر می‌برد.

دکمه بازگشت به بالا