راهبرد بازار؛ کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

اکوزیا (Ecosia) یک موتور جست و جو با این تفاوت است که برای هر ۴۵ جست و جویی که انجام می شود، یک درخت می کارد.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایسنا، اکوزیا که یک شرکت مستقر در برلین است، موفقیت خود را بر مبنای درآمدی که دارد نمی سنجد بلکه حساب می کند چند اصله درخت کاشته است. این شرکت تاکنون ۱۲۶ میلیون اصله درخت کاشته است که معادل یک درخت در هر ثانیه است.

پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا می گوید درختان پول واقعی ما هستند. وی به بیزنس اینسایدر گفت: هنگامی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال ۲۰۰۹ این شرکت را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وی به دنبال راه اندازی یک موتور جست و جو نبود بلکه ایده اصلی اش این بود که چگونه می توان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ بنابراین موتور جست و جو در راستای هدف کاشت درختان ایجاد شد.

میدوود از سال ۲۰۱۶ با اکوزیا همکاری کرده و بر پروژه های جنگل کاری در سراسر جهان نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمینان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاری با جوامع محلی و استفاده از فناوری ماهواره ای برای مونیتور درختان بوده است.

اکوزیا به مناطقی با تنوع زیستی بالا که اکوسیستمهای بیولوژیکی دورافتاده ای دارند مانند کوههای شرق آفریقا، ماداگاسکار و ساحل برزیل متمرکز شده است. این شرکت تنها درختان بومی را می کارد نه گونه های مهاجم و تاکنون بیش از ۷۵۰ نوع درخت کاشته و در تلاش برای متنوع کردن کارنامه فعالیت خود است.

اکوزیا برای انتخاب پروژه هایی که قرار است از آنها حمایت کند دو معیار شامل تاثیر داشتن روی زندگی مردم و طبیعت و حمایت از جامعه بومی و همچنین احیای طبیعت منطقه را درنظر می گیرد.

به گفته میدوود، شمار کاربران اکوزیا در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است به خصوص در میان جوانان که آگاهی بیشتری نسبت به بحران اقلیمی پیدا کرده اند و اکوزیا جوانترین مخاطبان را در میان همه موتورهای جست و جو داشته است.

اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست و جو نمایش داده می شوند، درآمد کسب می کند. این تبلیغات توسط بینگ ارائه می شوند که سهمی از درآمد کسب شده از طریق این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم می کند. میزان پولی که اکوزیا از طریق درآمد به ازای هر کلیک کسب می کند، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. به همین دلیل درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست و جوی اکوزیا در طول ماههای تابستان اروپا که افراد ترجیح می دهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند، درآمد کمتری دارد اما درآمدش در زمستان به خصوص در ایام نزدیک تعطیلات به اوج می رسد.

این شرکت به شفافیت اهمیت داده و هر ماه گزارشهای مالی منتشر می کند که نشان می دهد چه میزان درآمدی از جست و جوها داشته و چه درصدی از درآمدش برای کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اکوزیا در آوریل ۲.۲۵ میلیون یورو درآمد داشت و کمتر از نیمی از درآمدش معادل ۸۰ درصد از سودش برای کاشت هفت میلیون درخت هزینه شد. باقی درآمدش برای هزینه های مستقیم و غیرمستقیم مانند مالیات، حقوق و تبلیغات صرف شد و ۲۰ درصد باقی مانده به سرمایه گذاریهای سبز اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا