راهبرد بازار؛ ضرورت آینده‌پژوهی در صنعت لوازم‌خانگی

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی‌نیارکی» تدوین دورنمای توسعه صنعت لوازم‌خانگی متناسب با ظرفیت‌های ایجاد شده، بازار مصرف و توسعه صادرات را یکی از برنامه‌های آتی شورای سیاست‌گذاری توسعه صنعت لوازم‌خانگی اعلام کرد.

وی گفت: در این شورا، با حضور تشکل‌های تخصصی، راهبردها و چالش‌های این صنعت با هدف پشتیبانی و مانع‌زدایی به صورت هفتگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صادقی‌نیارکی افزود: مقرر شد تشکل‌های تخصصی با بررسی وضعیت فعلی صنعت لوازم‌خانگی و ظرفیت‌های ایجاد شده، برنامه‌ای عملیاتی برای دورنمای این صنعت راهبردی تدوین و میزان سرمایه‌گذاری‌های جدید متناسب با نیازهای آتی در بازار مصرف را با تحلیل کارشناسی ارائه کنند.

وی، سیاستگذاری مشترک مبتنی بر حفظ مصالح ملی، ایجاد وفاق ملی برای صیانت از صنایع داخلی، هم‌افزایی، حفظ حقوق مصرف‌کننده و رسوخ فناوری را از مهمترین محورهای این شورا برشمرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تصریح‌کرد: در این نشست‌های هم‌اندیشی، به‌هم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های صنعتی، برنامه‌ریزی برای توسعه عمق ساخت داخل، ارتقای جایگاه صنعت قطعه‌سازی و تحلیل وضعیت کنونی این صنعت با محوریت پیش‌بینی توسعه صنعت لوازم‌خانگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی، نشست با نهادهای تصمیم‌گیر برای رفع موانع پیش‌روی این صنعت را از دیگر برنامه‌های شورا برشمرد و افزود: در جلسه آتی مشکلات و چالش‌های گمرکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیمات لازم برای تسریع در ترخیص مواد اولیه این صنعت با هماهنگی گمرک اتخاذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایرنا، پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا