راهبرد بازار؛ فعال‌سازی واحدهای تولیدی زنجیره تامین کالاهای صادراتی را افزایش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از روز دوشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «محمود بازاری» در هفتمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی، با تشریح  اهداف ایجاد میز توسعه صادرات صنوف تولیدی در این سازمان و میزهای متناظر استان‌ها، اظهار داشت:  لزوم بهره‌مندی و کمک از ظرفیت‌های مراجع تصمیم‌گیری کشور همچون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مشکلات صنوف تولیدی و برنامه‌ریزی برای برگزاری میزهای توسعه صادرات این بخش با رویکرد گروه کالایی منتخب در استان‌های دارای ظرفیت باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی خاطرنشان‌کرد: هماهنگی برای برگزاری نشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران قبل از عزیمت به کشورهای روسیه، چین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عمان با تشکل‌های اتاق اصناف ایران و ضرورت اصلاح ساختار پروانه کسب واحدهای صنوف تولیدی در راستای ساماندهی آمار و اطلاعات حوزه صنوف تولیدی به منظور تسهیل شناسایی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، هفتمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی با حضور نمایندگان اتاق اصناف ایران و مرکز امور اصناف و بازرگانان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام گمرک، در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۳ میلیارد دلار از مبادی کشور صادر و وارد شده است که سهم صادرات ۱۱۲ میلیون تن به ارزش ۳۴ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار و سهم واردات ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

در فروردین ماه امسال ۱۰ میلیون و ۳۴۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار بین ایران و شرکای تجاری مبادله شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۳۲ درصد و ارزش ۶۲.۵ درصد افزایش داشت و مقایسه حجم صادرات و واردات کشور در فروردین ماه سال‌جاری حاکی از تراز مثبت ۱۷۴ میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا