راهبرد بازار؛ نمایندگان از ‌پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شدند

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال ملی فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت از وزیر راه و شهر سازی در مورد اجرای پروژه ملی کمربندی جنوبی پاکدشت درجاده امام رضا (ع )جهت رفع مشکلات ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان از پاسخ های وزیر راه قانع شدند.

محمد اسلامی در پاسخ نماینده مردم پاکدشت گفت: کمربندی پاکدشت پروژه‌ای است که در سفر استانی دولت دهم به تصویب رسیده و با توجه به فرآیندی که طی شده فاقد ردیف بودجه بوده و به طور طبیعی از یک ردیف برخوردار متناسب با حجم مورد نیاز بهره‌مند نبوده است.

وی یادآور شد: پروژه کمربندی پاکدشت در سال ۱۳۹۸ به  دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و منابعی که تاکنون اختصاص یافته ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که با توجه به حجم بدهی‌ها این وزراتخانه  باید ازظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کند.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست رییس مجلس قول مساعد داد که پروژه پاکدشت را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین در این جلسه سوال ملی الهویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان از وزیر راه و شهر سازی درباره اجرای تبعیض‌آمیز پروژه‌های بزرگ زیرساختی در کشور و علت تغییر مرکز شهرستان ورزقان از شهر ورزقان به یک روستا مطرح شد که نمایندگان از پاسخ وزیر راه قانع شدند.
اسلامی در پاسخ به سوال نماینده مردم ورزقان پیرامون طرح های عمرانی و تغییر مسیرهای بزرگراهی در آذربایجان شرقی گفت: این پروژه ترکیبی از مسیر بین المللی نوردوز- ورزقان- خواجه- تبریز است. از خواجه تا نوردوز به طول ۱۲۰ کیلومتر طرحی بزرگراهی است که مطالعات آن سال ۸۶ آغاز شده و طرح کریدور آن سال ۸۷ تصویب شده است. بر اساس فرآیندی که برای تامین اعتبارات طی شده و برآورد بودجه‌ای موردنیاز شرایط به گونه ای پیش رفته که تا سال ۹۷ کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: در این دوره وزارتخانه با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته مس سونگون که یکی از مراکز بزرگ صنعتی معدنی منطقه است جلب مشارکت شود، مذاکرات در سال ۹۶ انجام و توافقات صورت گرفت به نحوی که آن‌ها در احداث بزرگراه دسترسی به سنقر و تاثیرات ترافیکی مشارکت کنند تا این پروژه تامین اعتبار و احداث شود.

اسلامی یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که از ۱۲۰ کیلومتر این پروژه ۶۰ کیلومتر در قالب ۵ قطعه، قطعات یک تا ۴ حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، قطعه ۵ که کنارگذر ورزقان محسوب می‌شود حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا