راهبرد بازار؛ راهبرد بازار؛ خبر مثبت

گرایش به راهبرد بازار روز به روز در حال افزایش است، راهبرد بازار یا به انگلیسی good news خبری است که حس مثبت به مخاطب را انتقال دهد .

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار برخی ها معتقدند حتی در دل بدترین خبرها می توان رد پای راهبرد بازار را یافت

بطور مثال بعد از حوادث طبیعی و خرابی هایی که بوجود می اید اخبار مربوط به امداد رسانی و کمک به مصدومین به نوعی راهبرد بازار است و این خبرنگار است که باید از دل تاریکی ها راهبرد بازار را پیدا کند و نشر دهد. در اکثر کشورهای دنیا پایگاههای راهبرد بازار به نام good news وجود دارد در ایران نیز پایگاه خبری راهبرد بازار با مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تولید و نشر خبرهای خوب می پردازد.

«هاف پست» از جمله رسانه‌های مشهور آمریکایی است که یک بخش ویژه را به «راهبرد بازار» اختصاص داده است. موسس این رسانه، «آریانا هافینگتون»، گفته است راهبرد بازاری که بر روی خروجی آن‌ها قرار می‌گیرد، با احتمال بالایی و به میزان دوبرابر یک مقاله معمولی هاف‌پست، توسط مخاطبین با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. «جسیکا پرویس» که مدیر بخش «راهبرد بازار» این پایگاه خبری تحلیلی است می‌گوید:« مخاطب یک مطلب بخش راهبرد بازار، نسبت به یک مطلب معمولی وبسایت،‌ بیشتر احتمال دارد برای آن کامنت بگذارد یا آن را با دیگر به اشتراک بگذارد. علت چنین موضوعی این است که به اشتراک گذاشتنِ گزارش‌هایی که طبق منطق راهبرد بازار،‌ راه‌حل‌محور هستند، جنبشی از مخاطبین را شکل‌ می‌دهد که به‌طور ضمنی به هم این پیام را می‌دهند که همه آن‌ها بر روی این راه‌حل متفق‌القول هستند؛ به‌ویژه در دوره‌ای که پژوهش‌های بی‌شمار حاکی از آن است که تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده که ما بیشتر احساس انزوا و تنهایی کنیم». [۱]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا