راهبرد بازار؛ دردسرهای شرکت «بلور نوری تازه» در سال «حمایت از تولید»

راهبرد بازار؛ دردسرهای شرکت «بلور نوری تازه» در سال «حمایت از تولید»

زمان انتشار : 1400/05/25 - 16:22

  به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «احمدرضا قائدی» مدیر اجرایی شرکت بلور نوری تازه امروز (دوشنبه)‌ در نشست خبری افزود: این شرکت با سابقه ۲۵ سال فعالیت، امروز سهم ۱۵ درصدی در بازار ظرف‌های بلوری کشور دارد و با وجود شرایط تحریم‌، به ۳۵ کشور جهان از پنج قاره صادرات دارد.

وی بیان‌داشت: در دو سال گذشته با وجود چالش ‌هایی همچون تحریم‌ها، بسته بودن مرزها و محدودیت‌های صادراتی، همچنین پاندمی کرونا، این شرکت تلاش کرد تا در راستای افزایش تولید حرکت کند.

قائدی اظهار داشت: هرچند در ابتدای سال ۹۹ و شروع همه‌گیری کرونا به‌ناچار مجبور به تعدیل ۱۰۰ نفر از کارکنان  شدیم، اما با گذشت چند ماه همه این افراد سر کار برگشتند و علاوه بر آن، خطوط تولید جدید نصب و راه‌اندازی شد، به‌طوری که امروز نسبت به شرایط آغاز کرونا تعداد نیروی انسانی در این مجموعه ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت:‌ پس از مدت‌ها تحمل چالش‌ها و دست و پنجه نرم کردن با آنها، نامه‌ای در تاریخ پنجم تیرماه امسال از سوی یکی از دستگاه‌های استانی مبنی بر توقف تولید و فروش محصولات و باطل شدن پروانه استاندارد این مجموعه صادر شد؛ موضوعی که در سال مزین به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بسیار عجیب بود.

مدیر اجرایی شرکت بلور نوری تازه ادامه‌داد:‌ برسی‌ها نشان داد حضور یکی از کارشناسان این دستگاه در روز تعطیل در کارخانه و عدم ارائه کارت شناسایی به حراست مجموعه که منجر به ممانعت مسوولان حراست از ورود نامبرده شد، سبب شد تا در ادامه، این کارشناس به ارائه گزارشی منفی علیه تولیدات شرکت بپردازد.

وی افزود: این در حالی است که تا پیش از اجباری شدن استاندارد محصولات شیشه و بلور، این شرکت راسا استانداردهای یاد شده را درخواست و دریافت کرد و حضور در ۳۵ بازار هدف صادراتی خود گویای استاندارد بودن تولیدات آن است.

قائدی با تفکیک دو جنبه «ماهوی» و «شکلی» استاندارد، اضافه‌کرد: جنبه ماهوی بدان معناست که محصول باید از الزام‌هایی همچون شفافیت، نبود ضایعات، نبود حباب و غیره برخوردار داشته باشد، اما جنبه شکلی به معنای دارا بودن نشان استاندارد، آدرس کارخانه، درج کشور محل تولید و غیره است.

وی با بیان اینکه محصولات این شرکت از جنبه ماهوی استاندارد هیچ مشکلی ندارند، گفت: در جنبه شکلی اما به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم، به‌ناچار مشخصات یاد شده را برای جعبه‌ها و محصولات بازارهای هدف صادراتی درج نمی‌کردیم تا نه خود و نه شرکت‌های همکار خارجی با بلوکه شدن حساب‌ها و سایر تحریم‌ها مواجه نشویم؛ اما همین مساله اکنون به دستاویزی برای دستگاه دولتی مذکور تبدیل شده است.

مدیر اجرایی شرکت بلور نوری تازه تصریح‌کرد: شایسته نیست در سال حمایت از تولید، جلوی فعالیت شرکتی با ۸۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و حدود پنج هزار نفر نیروی کار غیرمستقیم به دلایل یاد شده گرفته شود.

وی اظهار داشت: حتی به عنوان راهکار جایگزین، به دستگاه یاد شده اعلام کردیم که به‌جای درج آدرس کارخانه به فارسی، نام کشور سازنده (عبارت Made in I.R.R) و غیره، کد ۱۰ رقمی QR مربوط به همان محصول روی بسته‌بندی آن درج شود که مشتری با یک اسکن ساده می‌تواند به مشخصات محصول دست یابد، اما این دستگاه تاکنون موافقت نکرده است.

قائدی گفت: در این زمینه، دستگاه مذکور با رفتاری غیرمتعارف، موضوع بی‌کیفیت محصولات و لزوم تعطیلی شرکت را پیش کشید و حتی آن را رسانه‌ای کرد.

وی ادامه‌داد: در حالی که از خرداد ماه ۹۹ درخواست برگزاری جلسه‌ای با آن دستگاه، برای رفع چالش‌های یاد شده داشتیم، اما با گذشت بیش از هفت ماه به این درخواست پاسخ گفتند.

مدیر اجرایی شرکت بلور نوری تازه تاکید کرد:‌ اکنون شرکت با توجه به شرایط تحریم‌ها تحت فشار بوده و نیازمند حمایت‌های مسوولان است.

وی گفت: انتظار داریم موضوعی همچون عدم نشانه‌گذاری و نوشتن برخی مشخصات روی محصول (که آن هم برای دور زدن تحریم‌ها انجام شده و بازارهای هدف صادراتی نیز مشکلی با آن ندارند)‌ به مانعی اساسی بر سر راه تولید این شرکت تبدیل نشود و مسوولان تعامل بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

هفده + هفده =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ آماده باش برای عرضه خودروهای اقتصادی/ یکسال دیگر منتظر بمانید

«منوچهر منطقی» درباره آئین‌نامه واردات خودرو افزود: پیش از این فقط خودروهایی وارد کشور می ...