راهبرد بازار؛ ایجاد سه فن بازار تخصصی در حوزه های مختلف

راهبرد بازار؛ ایجاد سه فن بازار تخصصی در حوزه های مختلف

زمان انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۰۵:۴۶

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از خبرگزاری اقتصادایران ، فن بازارها در ایران در ۲ نوع منطقه‌ای و تخصصی فعالیت می‌کنند. فن بازارهای منطقه‌ای در حیطه جغرافیایی مشخص ایجاد شده اند و فعالیت ها و ماموریت های فن بازار ملی را در استان‌ها اجرایی می‌کنند.

مجریان کار هم شهرک‌های صنعتی استان، پارک علم و فناوری یا جهاد دانشگاهی استان‌ها هستند.

فن‌بازارهای منطقه‌ای عملیات اصلی خود را از طریق کارگزاران خصوصی تحت نظارت خود انجام می‌دهند.

اما فن‌بازارهای تخصصی بر اساس اولویت‌های «الف» فناوری در نقشه جامع علمی کشور ایجاد می‌شوند و حوزه‌های مختلفی چون فناوری هوافضا، اطلاعات و ارتباطات، هسته‌ای، نانو و میکرو، نفت و گاز، زیست فناوری، زیست محیطی و نرم و فرهنگی را دربر می‌گیرند.

در حال حاضر نیز ۳ فن بازار سلامت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهر هوشمند با همکاری شهرداری تهران و فن بازار تخصصی گاز با همکاری شرکت ملی گاز ایران ایجاد شده است. دیگر حوزه‌های فناورانه نیز به زودی فن بازار تخصصی خود را خواهند داشت.

بر اساس آخرین آمارهای موجود در حال حاضر ۲۶ هزار و ۶۲۰ کاربر، ۴ هزار و ۳۲۹ شرکت و ۱۴ هزار و ۴۱ محصول در فن بازار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

12 − 9 =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ جنجال واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار

رد و بدل شدن خبر مربوط به ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار بار دیگر ...