راهبرد بازار؛ ۲۲ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی انجام شد

راهبرد بازار؛ ۲۲ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی انجام شد

زمان انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۳:۳۹

اجرای رومینگ ملی یعنی درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، بتوان از آنتن اپراتور دیگر استفاده کرد و در سه ماهه‌ دوم سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۲ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته است.

به گزاش ایسنا، رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در سه ماهه‌ دوم سال ۱۴۰۰، در مجموع ۲۲ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۸۲ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته است.

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

4 × 2 =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ سامانه انتقال مداری سال آینده تست عملیاتی می‌شود

اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات با اشاره به تاکید رییس‌جمهور بر تسریع‌ روند دستیابی به ماهواره ...