راهبرد بازار؛ وصول مالیات باید با رضایت مودی همراه باشد

راهبرد بازار؛ وصول مالیات باید با رضایت مودی همراه باشد

زمان انتشار : 1400/09/07 - 12:07

اقتصاد ایران: رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه وصول مالیات باید با رضایت و خرسندی مودی همراه باشد گفت: رعایت احترام، تسریع و دقت در خدمات رسانی و کاهش فرآیند دادرسی مالیاتی، خواسته مردم است.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از خبرگزاری اقتصاد ایران، داود منظور با اشاره به اینکه رضایت مودیان، اصل اساسی یک نظام مالیاتی کارآمد و مطلوب است، گفت: نظام مالیاتی باید به سمتی حرکت کند که مالیات ستانی با کمترین هزینه، با کمترین تبعیض و بی عدالتی و با رعایت حقوق مودیان انجام گیرد.

وی عنوان داشت: تسریع و دقت در خدمات رسانی، باید در دستور کار همه همکاران قرار گیرد. متأسفانه در برخی موارد، بعضی حسابرسان مالیاتی بدون دقت کافی، اقدام به صدور برگ تشخیص می‌کنند که هم سازمان و هم مودی را دچار مشکل می‌سازد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از اتخاذ تمهیداتی ویژه برای تشویق همکارانی که برخوردی شایسته با مودی دارند و در فرآیند تشخیص، دقیق‌ترین و سریع‌ترین عملکرد را دارند، خبر داد و گفت: رفتار همکاران باید حرفه‌ای و اخلاقی باشد و از هر گونه اقدامی که باعث نارضایتی مودی شود باید پرهیز شود.

منظور تاکید کرد: مردم بدانند نظام مالیاتی، هوشمندانه، جدی و مقتدرانه با متخلفان برخورد می‌کند و حقوق و جایگاه مودی را در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک مالیاتی گفت: بخش اعظمی از خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی و از طریق این پنجره واحد قابل ارائه به مودیان است و مودیان باید بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی از خدمات سازمان بهره مند شوند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

هشت − یک =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ موجودی حساب چک کافی نباشد از سایر حساب‌ها برمی‌دارند

اقتصاد ایران: براساس بخشنامه‌ای که برخی بانک‌ها به شعب‌شان ابلاغ کرده‌اند در صورت کافی نبودن ...