راهبرد بازار؛ ۴۴۲ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای خوزستان جان خود را از دست دادند

راهبرد بازار؛ ۴۴۲ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای خوزستان جان خود را از دست دادند

زمان انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۷:۰۶

سرهنگ رضا دولتشاهی در دومین نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات خوزستان در سال ۱۴۰۰ که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: بیشترین و کمترین آمار فوتی ناشی از تصادفات در هشت ماه امسال به ترتیب در جاده اندیمشک – خرم آباد و آبادان – اهواز رخ داده است.

وی افزود: پارسال به دلیل اعمال محدودیت ناشی از شیوع کرونا سفر کمتری در راه‌های خوزستان داشتیم که همین عامل باعث کاهش امار تصادفات شد اما امسال تاکنون به دلیل باز بودن مسیرها به دلیل وضعیت رنگ بندی کرونایی و تردد بین شهری و استانی آمار تصادف خسارتی و فوتی بالا رفته است.

رییس پلیس‌راه خوزستان ادامه داد: ۶۲ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری مانده به شهر مقصد رانندگان رخ می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به وجود دوربین‌های سرعت سنج در جاده‌های خوزستان افزود: تعداد ۴۴ دستگاه دوربین سرعت سنج سیار و ۱۰۳ دوربین سرعت سنج ثابت در راه‌های خوزستان بر تردد خودروها نظارت می‌کنند.

سرهنگ دولتشاهی درباره چالش‌های پیش رو در کنترل ترافیک جاده‌ای خوزستان بیان کرد:نبود تناسب دوربین‌های کنترل سرعت ثابت جاده‌ای با طول جاده‌های استان ، لزوم اختصاص اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز و یا حتی آشکارسازی و ایمن سازی این نقاط با وجود بیش از ۱۴۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده، توسعه راه‌های روستایی بدون توجه به الزامات ایمنی و زیرساخت‌های فرهنگی، لزوم توجه به ارتقای فرهنگ ترافیک به صورت پایه و تاثیرگذار، و کمبود اعتبارات در ساخت راه‌های جدید از جمله چالش‌های ترافیکی در خوزستان است.

وی ادامه داد: تردد خودروهای شوتی قاچاق به صورت میانگین روزانه ۲ هزار خودرو در جاده‌های خوزستان باعث ناامنی برای سایر کاربران راه و همچنین افزایش تلفات رانندگی شده است.

رییس پلیس‌راه خوزستان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف جاده‌های اختصاصی در خوزستان (همچون جاده‌های اختصاصی نفت و دیگر صنایع) گفت: راهداری در این جاده‌ها خدماتی ندارد، و متولیان امر نیز برای ایمن سازی آن هیچگونه اقدامی نمی‌کند ضمن اینکه پلیس راه نیز هیچگونه نظارتی بر آنها ندارد، که این امر باعث افزایش تصادفات فوتی زیادی در این جاده‌ها شده است.

۱۱۶ نفر فوتی ناشی از حوادث رانندگی درون شهری در خوزستان

رییس پلیس راهور خوزستان نیز در این نشست با اشاره به چالش‌های موجود در روان سازی ترافیک درون شهری گفت: توسعه و احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در هسته مرکزی شهرها و معابر دارای تراکم خودرویی با هدف روان سازی ترافیک، راهکار مهمی برای برطرف کردن ترافیک درون شهری است.

سرهنگ فرید کریمی زاده با اشاره به فوت ۱۱۶ نفر در حوادث رانندگی درون شهری خوزستان در هشت ماه امسال، افزود:در این مدت ۶۰ نفر موتورسوار و ترک نشین، ۴۲ نفر عابر پیاده و نیز ۱۴ نفر راننده و سرنشین در تصادفات رانندگی درون شهری در خوزستان حان خود را ازدست دادند.

وی ادامه داد: همچنین یک هزارو ۲۱۴ نفر موتور سوار، یک هزار و ۱۰۸ نفر عابر پیاده، ۸۰۹ نفر راننده و ۶۱۵ نفر سرنشین در این مدت در تصادفات درون شهری در خوزستان مجروح شدند.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

2 × 5 =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ گام‌های پایانی برای تصویب طرح تفصیلی ساری در شورای عالی شهرسازی

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایرنا، طرح تفصیلی شهر ساری که ...