راهبرد بازار؛ اپل یک‌چهارم کل درآمد TSMC را ازآنِ خود کرده است

راهبرد بازار؛ اپل یک‌چهارم کل درآمد TSMC را ازآنِ خود کرده است

زمان انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۱۴:۳۷

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از خبرگزاری اقتصاد ایران ،  بلومبرگ و دیجی‌تایمز فهرست ۱۰ مشتری برتر TSMC را منتشر کردند.  فهرست منتشرشده حاکی از آن است که اپل با اختلاف زیادی در جایگاه اول قرار دارد و پس‌از‌آن، به‌ترتیب مدیاتک، ای ام دی، کوالکام برودکام، انویدیا، سونی، مارول، اس تی ام و ای دی آی، در جایگاه‌های دوم تا دهم این فهرست ایستاده‌اند.

نکته‌ی جالب این است که مدیاتک، تنها با ۵٫۸ درصد از فروش TSMC بعد از اپل، رتبه‌ی دوم را کسب کرده است. با کمال تعجب، اینتل در این فهرست جایگاهی ندارد و با ۰٫۸۴ درصد از سهم فروش در رتبه‌ی یازدهم قرار دارد؛ اما با‌‌توجه‌‌به اینکه پت گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل، به‌تازگی برای دیدار با شرکای مهم زنجیره‌ی تأمین از‌جمله TSMC به تایوان سفر کرده است، امکان تغییر این رتبه‌بندی در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

اینتل برای اطمینان از تأمین قطعات موردنیاز خود به همکاری با TSMC احتیاج دارد؛ چرا‌که در‌حال‌حاضر رقبایش، مانند ای ام دی و انویدیا، برای بهره‌مندی از هزینه‌ها و عملکرد بهتر از خدمات TSMC استفاده می‌کنند؛ امتیازی که هنوز شامل حال اینتل نمی‌شود.

طبق گزارش‌ها، همکاری اینتل با TSMC حداقل تا دوران تراشه‌های ۲ نانومتری و تا پس از سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) ادامه پیدا خواهد کرد و اینتل بخت این را خواهد داشت که پس از سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲)، به سه مشتری برتر و یکی از منابع اصلی سودآوری TSMC تبدیل شود.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

12 + دوازده =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ مزایای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین درحوزه ICT

نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر چین مخالف هژمونی، تسلط و یکجانبه ...