راهبرد بازار؛ جداسازی شرکت رجا از راه آهن در ۱۰ سال قبل، غیر کارشناسی بود

راهبرد بازار؛ جداسازی شرکت رجا از راه آهن در ۱۰ سال قبل، غیر کارشناسی بود

زمان انتشار : 1400/10/01 - 09:20

«میعاد صالحی» روز سه شنبه در حاشیه مراسم ورود ناوگان ریلی به کشور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کارگروه مشترک وزارت راه و صنعت، افزود: با هدف رشد و توسعه ناوگان اعم از باری و مسافری، از ابتدای دولت سیزدهم جلساتی با حضور وزاری صمت و راه و شهرسازی برگزاری شد.

وی با بیان اینکه کارگروهی دایمی با هدف حل مشکلات فی مابین دو وزارتخانه تشکیل شد، اظهار داشت: بخش قابل ملاحظه‌ای از حمل بار ریلی خور در کشور بار معدنی است به همین دلیل تفاهم های خوبی با وزارت صمت از جمله در موضوع تهیه اطلس ریلی باری در حوزه معدنی کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه آهن در حوزه مالی بدهکار است و البته از دوره قبل هم توانمندی و هم ناکارآمدی‌هایی برای ما به جای مانده است. در حال جبران بدهی‌های شرکت راه آهن و صنعت حمل‌و نقل ریلی هستیم و به موازات آن در حال حرکت به سمت بهسازی، نوسازی و سرمایه گذاریهای جدید هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه اخذ مجوزهای جدید در شورای اقتصاد در دستور کار است،  گفت: بخش خصوصی در تامین ناوگان بیش از بخش دولتی ورود دارد. اکنون در واگن پارس درحال ساخت واگن‌های جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: واگن پارس از توانایی ساخت بیش از هزار واگن در سال خبر داده است و بیش از نیمی از واگن‌هایی که امروز در این مراسم رونمایی شد مربوط به واگن پارس است.

وی از گشایش مالی در بخش صنعت ریلی خبر داد و گفت: امیدواریم با این گشایش مالی،  تسهیل کننده استفاده بخش خصوصی از منابع دولتی باشیم.

وی درباره انتقاد شرکت ریلی رجا از عدم افزایش قیمت بلیت‌های مسافری،  کمبود اعتبارات این شرکت و همزمان اختصاص مسیرهای ریلی زیان‌ده به این شرکت، افرود: شرکت رجا بیش از ۵۰ درصد حمل‌و نقل ریلی مسافری را به خود اختصاص داده است.

صالحی با بیان اینکه ده سال پیش این شرکت متعلق به راه آهن بود و به صورت غیرکارشناسی از راه‌آهن جدا و واگذار شد، گفت: راه‌آهن هیچ واگن مسافری ندارد و همه آن در اختیار بخش خصوصی است. با این حال معتقدیم باید در حوزه حمل و نقل ریلی مسافری، سندی در جهت توسعه انسانی تدوین شود.

وی گفت: آنچه بین راه آهن و شرکت رجا مورد بحث است مسیرهای ریلی تکلیفی است که گاهی ضریب اِشغال مناسبی نداشته باشد. اگر این مشکلات حل شود موضوع مسافری و عدم افزایش قیمت بلیت هم حل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وضعیت رجا در دولت تعیین تکلیف می شود اما سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک نیز باید برای وضعیت مالی رجا فکری داشته باشد و سهم خود را بپردازد.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

یازده − 2 =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ ایمنی خانه‌های روستایی کرمان با خیز تسهیلات مقاوم‌سازی

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایرنا، یکی از مهمترین نیازهای توسعه ...