راهبرد بازار؛ مکالمات رومینگ ملی به ۲۰ میلیون کاهش یافت

راهبرد بازار؛ مکالمات رومینگ ملی به ۲۰ میلیون کاهش یافت

زمان انتشار : 1400/11/04 - 18:05

در سه ماهه‌ سوم سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۰ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.

به گزاش ایسنا، رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در سه ماهه‌ سوم سال ۱۴۰۰، در مجموع ۲۰ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۲۳ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که البته در مقایسه با آمار ۲۲ میلیونی سه ماهه‌ دوم، کاهش یافته است.

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

15 − شش =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ پرتاب یک ماهواره ایرانی به فضا در پائیز امسال

اقتصاد ایران: رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه یک ماهواره آماده پرتاب است، گفت: ...