راهبرد بازار؛ جزییات عرضه اینترنتی انواع برنج تنظیم بازاری/ قیمت و نحوه ارسال

راهبرد بازار؛ جزییات عرضه اینترنتی انواع برنج تنظیم بازاری/ قیمت و نحوه ارسال

زمان انتشار : 1400/11/22 - 14:35

خشکسالی و به تبع آن کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید، احتکار داخلی برنج، افزایش قیمت برنج خارجی و تاثیر آن بر برنج داخل، اجرای دوره ممنوعیت واردات و کمبود برنج خارجی در نیمه اول سال، عدم رصد و پایش بازار، افزایش هزینه های تولید، افزایش نرخ ارز و قیمت های جهانی همه و همه به عنوان دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی و خارجی از سوی کارشناسان این بخش مطرح شده است.

افزایش قیمتی که منجر به حذف این کالای استراتژیک از سفره برخی خانواده‌ها شد و این نگرانی را در سطح جامعه ایجاد کرد که قرار است این افزایش قیمت ها تا کجا ادامه پیدا کند و خانواده ها چگونه باید برنج مورد نیاز خود را تامین کنند.

دولت نیز که از نیمه دوم سال توزیع اینترنتی اقلام اساسی را با هدف حذف دلالی‌های غیرضرور و واسطه‌گری‌های ناسالم در شبکه توزیع اقلام ضروری و رسیدن این کالاها با قیمت‌های واقعی به دست مردم شروع کرده بود، با افزایش قیمت برنج ایرانی این کالا را هم در سبد توزیع هوشمند قرار داد و از ۱۸ بهمن ماه پلتفرم های فروش محصولات غذایی که تا کنون اقلامی چون مرغ منجمد، تخم مرغ، برنج خارجی، شکر، روغن و لبنیات تنظیم بازاری عرضه می کردند، اقدام به فروش برنج ایرانی کردند.

بدین ترتیب در حال حاضر برنج پاکستانی با قیمت هرکیلو ۲۰ هزارو۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲ هزارو۵۰۰ تومان، برنج هندی ۱۸ هزارو۵۰۰ تومان و برنج ایرانی رقم شیرودی با نرخ ۴۲ هزارتومان در سامانه بازرگام بدون پرداخت هزینه ارسال تا درب منازل عرضه می شود.

همچنین قرار است در روزهای آینده نیز برنج ایرانی فجر به فرآیند توزیع هوشمند اضافه شود.

البته چندی پیش مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع برنج در فروشگاه های زنجیره‌ای سراسر کشور خبر داد و گفت: دولت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی تا شب عید تمام تلاش خود را خواهد کرد.

۲۲۳۲۲۵

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

پنج × چهار =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛  ارسال بیش از دو میلیون تن کالای اساسی به ۱۳۰۰ مرکز ذخیره‌سازی

  به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از روز دوشنبه ایرنا از شرکت ...