راهبرد بازار؛ جک دورسی به توییتر برنمی‌گردد

راهبرد بازار؛ جک دورسی به توییتر برنمی‌گردد

زمان انتشار : 1401/02/22 - 19:47

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، اعلام کرد علاقه‌ای برای به دست گرفتن مجدد مدیریت این پلتفرم رسانه اجتماعی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایسنا، جک دورسی که در حال حاضر مدیر شرکت پرداخت بلوک (Block Inc) است، ۲.۴ درصد سهم در توییتر دارد.

از زمانی که توییتر در ۲۵ آوریل پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک را پذیرفت، شفافیت چندانی درباره مدیریت جدید این شرکت پس از نهایی شدن این قرارداد، وجود نداشته است.

رویترز ۲۹ آوریل گزارش کرد ایلان ماسک مدیرعامل جدیدی را در نظر دارد اما گزارش‌هایی منتشر شده که خود وی ممکن است موقتا این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

دورسی در زمان مدیریت توییتر، حضور پرهیاهویی داشت. وی دو سال پس از راه اندازی توییتر در سال ۲۰۰۸ سمت مدیرعاملی را به شخص دیگری واگذار کرد، اما در سال ۲۰۱۵ دوباره این سمت را بر عهده گرفت تا این که سال میلادی گذشته این سمت را به پاراگ آگراوال، مدیر فناوری وقت توییتر داد. وی پس از اعلام توافق ایلان ماسک برای خرید توییتر، گفته بود: توییتر شرکتی است که همیشه مسئله مهمی برای من و بزرگترین افسوسم بوده است. توییتر در مالکیت وال استریت و مدل تبلیغات است. پس گرفتن توییتر از وال استریت، نخستین گام درست است.

در این بین، اسناد اخیر رگولاتوری نشان می‌دهد ایلان ماسک سرگرم گفت‌وگو با جک دورسی برای استفاده از سهم وی در پیشنهاد خرید توییتر است.

همچنین وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد رگولاتورهای آمریکایی سرگرم تحقیق از تاخیر ایلان ماسک در افشای خرید میزان قابل توجه از سهام توییتر هستند.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک چهارم آوریل با ۱۰ روز تاخیر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد ۹.۲ درصد سهام توییتر را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاری که بیش از پنج درصد از سهم یک شرکت را در اختیار دارد، باید ظرف مدت ۱۰ روز اسنادی را نزد این رگولاتور تنظیم کند. این اقدام سیگنال اولیه‌ای است که به سهامداران دیگر نشان می دهد یک سرمایه گذار بزرگ ممکن است کنترل شرکت را به دست بگیرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

یک × 3 =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ جمع‌آوری ایمیل کاربران از سایت‌ها و فرم‌های آنلاین

طبق تحقیقات کارشناسان رایانه مشخص شده است اغلب آدرس‌های ایمیلی که در فرم‌های آنلاین تایپ ...