راهبرد بازار؛ سامسونگ برای تبلیغات گمراه کننده جریمه شد

راهبرد بازار؛ سامسونگ برای تبلیغات گمراه کننده جریمه شد

زمان انتشار : 1401/04/02 - 16:43

واحد سامسونگ الکترونیکس در استرالیا به دلیل ادعاهای نادرست درباره قابلیت ضد آب بعضی از مدلهای تلفن هوشمند ساخت این شرکت، به پرداخت ۱۴ میلیون دلار استرالیا (۹.۶۵ میلیون دلار) جریمه محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری راهبرد بازار به نقل از ایسنا، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا اعلام کرد سامسونگ استرالیا اقرار کرده که خریداران بعضی از گوشی‌های گلکسی را درباره سطح ضد آب بودن آنها گمراه کرده است. این رگولاتور استرالیایی نخستین بار در ژوییه سال ۲۰۱۹ از این شرکت شکایت کرده بود.

طبق توضیحات این رگولاتور، سامسونگ در فاصله مارس ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۸، تبلیغاتی در فروشگاه خود و شبکه های اجتماعی منتشر کرد که مدعی شده بود تلفن‌های این شرکت می تواند در استخرها یا آب دریا استفاده شود. با این حال کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا صدها شکایت از کاربرانی دریافت کرد که می‌گفتند تلفن هوشمند آنها پس از این که در داخل آب استفاده شده است، دیگر مثل قبل کار نمی کند یا حتی از کار افتاده است.

ادعای ضد آب بودن به عامل مهمی در فروش رفتن گوشی‌های گلکسی تبدیل شده بود و بسیاری از مصرف کنندگانی تحت تاثیر تبلیغات گمراه کننده گوشی گلکسی خریدند.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ در این باره اظهارنظر نکرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

نوزده + 20 =

x

این مطالب را نیز ببینید!

راهبرد بازار؛ جریمه ۵ میلیون دلاری کارنیوال برای تخلفات امنیت سایبری

شرکت کارنیوال به دلیل تخلفات امنیت سایبری مربوط به چهار مورد رخنه امنیتی و برملا ...